Використання мультимедійного обладнання для корекції мови дошкільнят
У суспільстві порушення промови — досить поширене явище. Але при систематичній роботі, під якою мається на увазі комплекс логопедичних занять, проблеми у мові долаються. Тому проблема корекції мовних порушень надзвичайно актуальна. Для досягнення хорошої результативності логопед постійно у пошуках найбільш ефективних прийомів. Останнім часом на допомогу приходять інформаційно - комп'ютерні технології, а саме мультимедійне обладнання, інтерактивна дошка. .
Використання ноутбука, інтерактивної дошки на логопедичних заняттях уможливлює тісну взаємодію в процесі навчання педагога та дитини. основним напрямам:
Корекційно - освітній процес: індивідуальні, підгрупові, фронтальні заняття, діагностика;
Взаємозв'язок з педагогами: консультації, майстер-класи, виступи та доповіді з досвідом роботи;
Робота з батьками: батьківські збори (навчальні презентації), майстер-класи (відеоматеріали), консультації.
Корекційно-освітній процес - основне в роботі логопеда. З метою найбільш повної та успішної реалізації завдань корекційної роботи мною активно використовуються власні розроблені презентації для занять.Під час розробки презентацій я намагаюся враховувати інтереси дітей, попередній досвід та знання, тим самим забезпечується особистісно-орієнтована освіта.
Ці презентації насичені наочним матеріалом, підібраним до певної лексичної теми, наповнені звуковими ефектами. Презентації дозволяють ефективно вирішити поставлені корекційно-освітні завдання, спрямовані на уточнення та збагачення словника, на закріплення навичок словозміни та словотвору, на формування вміння будувати послідовну розповідь, на закріплення навички складання речень з приводом і без нього тощо. Презентації використовуються при поясненні нового матеріалу, розширенні уявлень дітей, а також при закріпленні отриманих знань та умінь.
Нами на логопедичних заняттях активно використовуються ігрові завдання для роботи на інтерактивній дошці Screen Media. У методичній скарбничці є розроблений нами посібник «Кумедні звуки». Цей посібник з автоматизації важких звуків для роботи з дітьми старшого дошкільного віку із застосуванням інтерактивної дошки Screen Media. Автоматизація звуків передбачає тривалий послідовний процес, що включає в себе кілька етапів. Для кожного з етапів розроблені різні ігрові завдання.
Так, наприклад, при закріпленні звуку Ц пропонується завдання «Допоможи конику дістатися до лісу», дитина пересуває коника і вимовляє Ц-Ц-Ц.
При закріпленні в словах пропонуються завдання «З'єднай зі складом», де дитина проводить лінію від картинки до складу, який чується в цьому слові.
При закріпленні в словах і фразах пропонуються такі завдання як «Що купить Соня?». Вона повинна купити продукти зі звуком С. Дитина складає в сумку продукти і вимовляє: Соня в сумці сік. …Це завдання до того ж розвиває і фонематичний слух.
Аналогічно ігрове завдання «Завантаж човен». «Склади пропозицію». Пропозиція записана за допомогою картинок і символів, з якими знайома дитина: шафа, шапка, прийменник, слово-дія. Дитину просимо, склади пропозицію. Він його промовляє та виставляє картинки та символи по порядку: Шапка лежить у шафі. Можна дати неправильну схему, дитина виправляє помилку: «На, собака, стілець, сидить. Як буде правильно? »
При роботі з інтерактивним обладнанням у дитини з порушенням мови активізуються зоровий та слуховий аналізатори, підвищується інтерес та активність на занятті. Інтерактивне обладнання дає можливість дитині здійснювати дію з будь-якими зображеннями предметів, пересувати, накладати один на одного, діяти ними на площині, збільшувати, зменшувати у розмірі, класифікувати їх (на інтерактивному устаткуванні), а також проводити лінії, писати цифри і букви. . Дитина не боїться помилитись, бо це легко виправити. Завдяки цьому процес оволодіння дітьми системою мови має усвідомлений характер. Створюється позитивний емоційний настрій
Комментарии
Отправить комментарий