Використання мультимедійного обладнання для корекції мови дошкільнят

 У суспільстві порушення промови — досить поширене явище. Але при систематичній роботі, під якою мається на увазі комплекс логопедичних занять, проблеми у мові долаються. Тому проблема корекції мовних порушень надзвичайно актуальна. Для досягнення хорошої результативності логопед постійно у пошуках найбільш ефективних прийомів. Останнім часом на допомогу приходять інформаційно - комп'ютерні технології, а саме мультимедійне обладнання, інтерактивна дошка. .



Використання ноутбука, інтерактивної дошки на логопедичних заняттях уможливлює тісну взаємодію в процесі навчання педагога та дитини. основним напрямам: 

 

Корекційно - освітній процес: індивідуальні, підгрупові, фронтальні заняття, діагностика; 

Взаємозв'язок з педагогами: консультації, майстер-класи, виступи та доповіді з досвідом роботи; 

Робота з батьками: батьківські збори (навчальні презентації), майстер-класи (відеоматеріали), консультації.

Корекційно-освітній процес - основне в роботі логопеда. З метою найбільш повної та успішної реалізації завдань корекційної роботи мною активно використовуються власні розроблені презентації для занять.Під час розробки презентацій я намагаюся враховувати інтереси дітей, попередній досвід та знання, тим самим забезпечується особистісно-орієнтована освіта. 


Ці презентації насичені наочним матеріалом, підібраним до певної лексичної теми, наповнені звуковими ефектами. Презентації дозволяють ефективно вирішити поставлені корекційно-освітні завдання, спрямовані на уточнення та збагачення словника, на закріплення навичок словозміни та словотвору, на формування вміння будувати послідовну розповідь, на закріплення навички складання речень з приводом і без нього тощо. Презентації використовуються при поясненні нового матеріалу, розширенні уявлень дітей, а також при закріпленні отриманих знань та умінь. 


Нами на логопедичних заняттях активно використовуються ігрові завдання для роботи на інтерактивній дошці Screen Media. У методичній скарбничці є розроблений нами посібник «Кумедні звуки». Цей посібник з автоматизації важких звуків для роботи з дітьми старшого дошкільного віку із застосуванням інтерактивної дошки Screen Media. Автоматизація звуків передбачає тривалий послідовний процес, що включає в себе кілька етапів. Для кожного з етапів розроблені різні ігрові завдання. 

Так, наприклад, при закріпленні звуку Ц пропонується завдання «Допоможи конику дістатися до лісу», дитина пересуває коника і вимовляє Ц-Ц-Ц.

При закріпленні в словах пропонуються завдання «З'єднай зі складом», де дитина проводить лінію від картинки до складу, який чується в цьому слові.

 

При закріпленні в словах і фразах пропонуються такі завдання як «Що купить Соня?». Вона повинна купити продукти зі звуком С. Дитина складає в сумку продукти і вимовляє: Соня в сумці сік. …Це завдання до того ж розвиває і фонематичний слух.


Аналогічно ігрове завдання «Завантаж човен». «Склади пропозицію». Пропозиція записана за допомогою картинок і символів, з якими знайома дитина: шафа, шапка, прийменник, слово-дія. Дитину просимо, склади пропозицію. Він його промовляє та виставляє картинки та символи по порядку: Шапка лежить у шафі. Можна дати неправильну схему, дитина виправляє помилку: «На, собака, стілець, сидить. Як буде правильно? »

 

При роботі з інтерактивним обладнанням у дитини з порушенням мови активізуються зоровий та слуховий аналізатори, підвищується інтерес та активність на занятті. Інтерактивне обладнання дає можливість дитині здійснювати дію з будь-якими зображеннями предметів, пересувати, накладати один на одного, діяти ними на площині, збільшувати, зменшувати у розмірі, класифікувати їх (на інтерактивному устаткуванні), а також проводити лінії, писати цифри і букви. . Дитина не боїться помилитись, бо це легко виправити. Завдяки цьому процес оволодіння дітьми системою мови має усвідомлений характер. Створюється позитивний емоційний настрій

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Системи відображення інформації - пряма та зворотна проекція

Використання інтерактивної дошки

Мультимедійна система конференц-залу: проектуємо грамотно